Övningar för att skriva egna dikter.

ANAFOR

Jag skulle vilja hålla dig i handen.
Jag skulle vilja kyssa dina läppar.
Jag skulle vilja ha dina armar omkring mig.
Jag skulle vilja tillhöra dig.
Men för dig är jag osynlig.

 

CIRKELKOMPOSITION

En bästa vän
är bra att ha i alla lägen
hon finns där när alla andra sviker
Alla behöver
En bästa vän.

 

JÄMFÖRELSEDIKT

Ett hjärta är som en kantig sten
En sten är stel som den djupaste natten
Den djupaste natten är mörk som den ihåligaste rädslan
Rädslan är värre än glädjen
Glädjen är mindre uppskattad än vad olyckan är nedvärderad.

 

PERSONIFIERING/BESJÄLING

På natten log stjärnorna.
På dagen skrattade solen.
Mot kvällen smekte solnedgången.
Atmosfären gav så många känslor.
Känslorna hade inga gränser.


LIMRICK

Det finns en snusikig man från lund.
Han är sex butikens bästa kund.
Han är sugen på allt
Bröst tycker han är ballt
Hans lust är likt en upptänd hund


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0