Läxa till 27/10-2010

Övning 1

a) Genom fönstret såg jag med nöd och näppe en främling där utanför.
Genom fönstret skymtade ett okänt ansikte, men det var med nöd och näppe att jag såg honom för han försvann lika snabbt som ett ögonblick.

 b) Jag gick tre steg framåt. Vattnet forsade in i mina fotspår och sköljde bort dem.
Jag gick tre steg framåt i den fuktiga sanden, sekunden efter kom havets vågor upp på stranden och sköljde bort mina fotspår.

 c) Sprickorna i asfalten påminde mig om sprickorna i dig.
Sprickorna i asfalten påminde mig om sprickorna du lämnade kvar i mitt liv när du försvann.

 d) Den vackraste natten var den natt jag dog.
Den vackraste natten var den natten alla vackra minnen spelades upp, som en film i mitt huvud för sista gången. Den vackraste natten fick jag dra in jordens syre i mina lungor för en sista gången. Denna vackra natt var den natt då jag dog.


Övning 2 (låt 2 & bild 2)

Ord till låten: Tyst, ensam, försiktig, tänker, sorg, tempo ökning.

Dikt:

Jag var ensam
Tystnaden i rummet var precis som sorgen inom mig
Tankarna börjar långsamt snurra i mitt huvud
Tårarna som rinner ner för kinderna blir allt fler.
Men jag vill inte ge upp
Någon dag kommer det att vända för min del också
Ensamheten kommer bli till gemenskap
Tystnaden kommer bli till ljud
Tårarna kommer bli till lycka
För jag vet att någon dag kommer livet att vända

Ord till bilden: Mörk, bakom allt finns ljus, lång väg,

Dikt: 

Träden skuggade stigen mörk
Precis som leenden skuggade mitt mörka liv
Stigen är lång
Den tar lång tid att vandra.
Men jag ger mig inte
För jag vet att ljuset i livet finns
Vid stigens slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0