poetry slam dikten

Sömnlösa nätter med rädsla att förlora något som betyder.
Sömnlösa nätter med fasa att missa en viktig punkt i livet.
Sömnlösa nätter med tystnad och tvivel.

Sömnlösa nätter är när känslor tar över kroppens förnuft.
Förnuftet som förlorar när det ställs emot känslorna.
 
Jag skulle vilja vara utan dessa minnen i huvudet när du nästan försvann
Jag skulle vilja vara utan den tanken att du egentligen inte ville finnas för mig mer
Jag skulle vilja vara utan undran om vad som egentligen var fel
Men dessa minnen, tankar och undrande sitter fast klistrade på hjärnan precis som ....

Dagen då du kom hem och kollade på mig med de rödsprängda ögonen
Den dagen då du förklarade hur mycket du älskade mig
Du sa åt mig att aldrig bli som dig
Du sa åt mig att aldrig ta något för givet
och att spela korten rätt i livet
Innan det skulle vara försent

Men livet handlar inte om att se tillbaka utan om att se framåt
Saker du ångrar eller tvivel inom dig
kan ersättas med medvetandet om att de finns de som älskar dig för den du är

Sömnlösa nätter med rädsla att förlora något som betyder.
Sömnlösa nätter med fasa att missa en viktig punkt i livet.
Sömnlösa nätter med tystnad och tvivel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0