NYÅRSLÖFTEN

NYÅRSLÖFTEN

1. Jag, _____Sabina_____________________, ska absolut sluta röka

NAMN PÅ PERSON I RUMMET

_______cigaretter________________och tugga _________nikotintuggummin____________ istället.

SUBSTANTIV I PLURAL SUBSTANTIV I PLURAL

2. Vid middagsbordet ska jag bara äta __två_____portioner _____sallad___________.

ANTAL SUBSTANTIV

3. Jag ska bara se _____roliga________________ tv-shower.

ADJEKTIV

4. Jag ska berätta för ____Johanna___________________att jag tycker att han/hon

NAMN PÅ PERSON I RUMMET

är en/ett ___rolig_______________ ________tjej_____________.

ADJEKTIV SUBSTANTIV

5. Jag ska be min chef om en löneförhöjning på ____sju____________kronor.

ANTAL

6. Jag ska erkänna att jag har en ____underbar______________personlighet.

ADJEKTIV

7. Jag ska besöka en psykiater så han kan tala om för mig varför jag är hemligt

kär i min ____svärfar__________________.

SUBSTANTIV

8. Jag ska sluta dricka ____läsk____________ och byta till ____vatten______________.

VÄTSKA VÄTSKA

9. Jag ska försöka banta bort åtminstone _____40_________________ kilo.

ANTAL

10. Jag ska lämna tillbaka de _fula_______________ ____byxorn a_________________

ADJEKTIV SUBSTANTIV I PLURAL

som jag lånade av _____Miranda____________________.

NAMN PÅ PERSON I RUMMET

11. Jag ska inte gå på ______dåliga _________partyn och leka ____tråkiga____________

ADJEKTIV ADJEKTIV

lekar.

 

En sida från en tjejs dagbok

Det här är en ___skön_________________ sida från _____There____________-s______

ADJEKTIV NAMN PÅ FLICKA I RUMMET

dagbok. Kära dagbok! Idag såg jag honom igen. När han tittar på mig med de

där ____små______________ögonen får det mitt ____hjärta____________ att bulta, och

ADJEKTIV SUBSTANTIV

jag känner det som om jag har _____fjärrillar_______________i min mage. Jag hade

SUBSTANTIV I PLURAL

min _____gröna____________klänning med ______hål_________ i ryggen och djupt

ADJEKTIV SUBSTANTIV

ringad _____rygg_________________ . Jag tror att han uppmärksammade mig två

SUBSTANTIV

gånger för jag överraskade honom när han tittade __vackert ________________ på

ADVERB

min______rumpa_______________ med ett _____blygt_____________utttryck.

SUBSTANTIV ADJEKTIV

Han är en sådan ____liten______________ _____sötnos____________, kära dagbok.

ADJEKTIV SUBSTANTIV

Hans namn är _____Erik_____________ och jag hoppas att han en dag ska inse

POJKNAMN

hur ____bra_____________ jag skulle vara för honom och att jag är den

ADJEKTIV

_______som_____________ han alltid har letat efter.

SUBSTANTIV

 

 

EN SIDA UR EN KILLES DAGBOK

Det här är en sida från _____Adam________________-s dagbok.

NAMN PÅ KILLE I RUMMET

Kära dagbok! När jag handlade på varuhuset i _____Eriksberg_______________ i morse

NAMN PÅ ORT I NÄRHETEN

såg jag min/mitt hemliga____kärlek_____________. Hon heter _____Anna_____________

SUBSTANTIV NAMN PÅ FLICKA PÅ

__________ och hon hade en _____blå________________ klänning med en djup

SKOLAN ADJEKTIV

______urringning_________________. Jag erbjöd mig att bära hennes _______böcker_____________

SUBSTANTIV I PLURAL

och frågade om hon ville följa med mig till min lägenhet för att titta på mina

_____hundar___________________. Men ______snabbt____________ sade hon att hon

SUBSTANTIV I PLURAL ADVERB

var tvungen att gå hem för att sätta _____maten____________i ugnen till middag.

SUBSTANTIV

Om jag bara fick hålla henne i mina armar och säga:” ___stampe_______________,

NAMN PÅ HUSDJUR

du är mitt hjärtas __färg___________” så skulle jag börja ett_____skönt___________

SUBSTANTIV ADJEKTIV

liv. Jag skulle bryta min förlovning med ______Jessica Alba_________________ och sluta

NAMN PÅ KÄNDIS

jaga _____älgar______________ och ägna all min tid åt att göra henne___lycklig________

SUBSTANTIV I PLURAL

_____________________. Men det kommer aldrig att hända. Hon är alltför

ADJEKTIV

_____snygg_________________ för en _____mes_________________som jag.

ADJEKTIV SUBSTANTIV

 

ETT BREV TILL JULTOMTEN

Käre jultomten!

Mitt namn är_______Olle_____________. Jag är ____nio_________ år gammal och

NAMN PÅ KILLE I RUMMET RÄKNEORD

jag har varit en ___Snäll_______________kille hela året. Här är en lista på julklappar

ADJEKTIV

som jag skulle vilja hitta under min ______julgran_______________ på julaftons kväll.

SUBSTANTIV

1. En 50 cm lång ____korv_________________.

SUBSTANTIV

2. En självgående ____robot_________________.

SUBSTANTIV

3. En 1960 års cabriolet ______däck____________ med vitväggiga

SUBSTANTIV

_____fälgar________________.

SUBSTANTIV I PLURAL

4. En ljud-_____cd_______________ med en samling av ____bra____________

SUBSTANTIV ADJEKTIV

skivor sjungna av ___Håkan Hällström__________________.

NAMN PÅ KÄNDIS

5. En ___Gul___________________ slips.

ADJEKTIV

6. En kulspets- ___penna_________________som skriver under _____vatten__________.

SUBSTANTIV VÄTSKA

Om jag får alla de här _______fina_______________sakerna, jultomten, är jag

ADJEKTIV

säker på att jag får en _____fin_________________jul.

ADJEKTIV

KRAFTEN I POSITIVT TÄNKANDE

Positivt tänkande gör dig till en ___glad________________ person. Det ger dig ett

ADJEKTIV

_____fint______________ utseende och gör det möjligt för dig att bli en riktigt

ADJEKTIV

_____god_______________ människa. Har du ett personligt problem så säg bara:

ADJEKTIV

”____Hej_____________! ”Är jag en ________häst____________ eller en ______kossa__________?”

UTROPSORD SUBSTANTIV SUBSTANTIV

Samla ihop dig och ta tjuren vid ________hornen___________ och rör inte en

SUBSTANTIV I PLURAL

____centimeter____________________. Om du har dåligt självförtroende, så säg till dig själv:

SUBSTANTIV I SINGULAR

”Jag är en ____ful_____________ ______gris____________.” Säg denna mening

ADJEKTIV SUBSTANTIV

om och om igen tills du känner en ökning av din ____innre___________ styrka.

ADJEKTIV

Sätt sedan näsan i _____örat___________, din _____hand____________ vid rodret och

SUBSTANTIV SUBSTANTIV

och du kommer snart att säga:” Jag är nu en _______anka__________ för jag tror på

SUBSTANTIV

_____positivt____________ tänkande!”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0